16 Temmuz 2009 Perşembe

Tike - Alsancak

Evet bu sefer Izmir'den.

Tike' nin Istanbul'daki cogu subesine hem is yemegi hem de ozel yemekler icin gittim. Bir zincire ait restaurant'larin ne kadar ayni tutulmaya calisilsa dahi bazen nasil farklilik yaratabildigini Tike' nin Alsancak subesinde gordum.

Bir kere eski Efes yeni Swiss Hotel' in bahcesi ve Alsancak'in meshur gurubunun avantajini kullanip, klasik bir kebapcidan cok kendi tarzina sahip bir et restauranti havasini yakalayabilmisler. Hani Tike diye degil de baska bir isimle acmis olsalar cok kolaylikla bir marka olabilirler.

Lokasyon, daha uygun olamaz, dedigim gibi Efes Otel'in bahcesi, ve insana kendisini bir liman kentinde oldugunu hissettiren palmiyeleriyle Alsancak bu yere buyuk avantaj sagliyor. Servis iyi, belki aradan siyrilacak gibi degil, ama iyi. Yemekler deseniz guzel, klasik hatta kisitli bir menu belki ama her sey son derece lezzetli. Sarap menusu Doluca agirlikli, Kavaklidere'den sadece bir iki sarap var. Sarap fiyatlari 70-100 lira arasi, etler ise 20 lira civarinda degisiyor. Yabanci saraplara acikcasi bakmadim. Nedense son zamanlarda mumkun oldugunca yerli saraplari secip, kendimce Turk Sarapciligini destekleme gibi bir misyon edindim... Uc kisi, yemekler ve bir sise sarap icin 230 lira hesap odedik. Faturayi tabi ki sarap sisirdi.

Alsancak Tike kesinlikle Levent Tike' den daha basarili. Iki kez gittim, ikisinde de memnun ayrildim. Sadece ben degil birlikte gittigim yabanci misafirlerimin de cok hosuna gitti.

Belki Izmir'in katkisi, belki de isletmeci. Bilmiyorum ama nedense simdiye kadar gittigim en iyi Tike diyebilirim.

Eger Kordon kalabaligindan kacip biraz keyif yapayim derseniz bence kesinlikle gidin.

Tel: (232) 441 71 91

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder