20 Ekim 2009 Salı

Sunset Grill


Dun hava harikaydi, bir ara hafif yagmur ciseledi ama Sunset' in semsiyeleri ve yuzyilin bulusu dis mekan isiticilari sayesinde gece yarisina uzanan uzun ve keyifli bir yemek yedik. Manzara her zamanki gibi buyuleyiciydi.
Misafirler uzak dogulu olunca dogal olarak sushi ile basladik. Bence Sunset'in sushi'si Istanbul'un en iyilerinden, hatta Zuma'dan daha iyi diyebilirim. Ozellikle yagli ton baligindan soylemenizi tavsiye ederim. Ton baliginin lezzeti insanin damaginda dagilip uzun sure kaybolmuyor. Hele guzel bir sarap ile eslestirdiginizde 2'ye 3'e katlaniyor. Konu saraptan acilmisken geceye Sarafin Merlot ile basladik, sonrasinda Karma Okuzgozu'ne gectik. Ben tercihimi merlot'dan yana kullanirdim ama secimi baskasi yaptigi icin mecburen Karma ile devam ettik.
Ana yemek olarak etten sasmadim. Bunca senedir Sunset' e giderim henuz baska bir yemek denemedim diyebilirim, cunku Sunset ayarinda et yapan yer sayisi Istanbul'da ikiyi ucu gecmiyor.
Et olarak dana pirzola istedim, masanin geneli Sef Takemura kontenjanindan, soslu rib eye istedi. Her ikisi de cok guzel geldi. Gerci benim etim medium degil medium rare pismisti ama o kadar kusur kadi kizlarinda da var. Ete eslik eden risotto ise enfesti, utanmasam ikinci defa daha isteyecektim.
Yemek sonunda lezzeti damagimda daha uzun hissetmek icin genellikle tatli tercih etmem, benim icin kahve ya da bir digestive yeterlidir ama Sunset'in armutlu tatlisini herkese tavsiye ederim. Kesinlikle denenmesi gerekiyor.
4 kisi full course yemek, iki sise sarap, bir kac bira, humidordan kaziklanma ile birlikte toplam 1050 lira hesap odedik. Senenin son acik hava yemegini senenin rekoru ile kapadik. Tam bir final oldu anlayacaginiz...
P.S. Sunset kazik kabul, ama Istanbul' da kalitesini bozmadan devam ettiren, hatta uzerine ekleyen kac yer var, bana sayabilir misiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder